Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja obiektu użyteczności publicznej – budynku świetlicy wiejskiej w Granowcu
Numer referencyjny: ZP.271.13.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki do SIWZ Załącznik Nr 8 do SIWZ Projekt budowlano wykonawczy Załącznik Nr 10 do SIWZ Przedmiary robót: ogólnobudowlanych, elektrycznych wewnętrznych i zewnętrznych, sanitarnych wewnętrznych i zewnętrznych Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja obiektu użyteczności publicznej – budynku świetlicy wiejskiej w Granowcu przy ul. Kolejowej 5, gmina Sośnie. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie termomodernizacji oraz rozbudowę budynki o pomieszczenia kotłowni i WC istniejącego budynku świetlicy wiejskiej. Zagospodarowanie terenu obejmuje wykonanie nowych i modernizację istniejących przyłączy sanitarnych i elektrycznych, zbiornika bezodpływowego (szamba) oraz instalacja separatora tłuszczów. Zagospodarowanie nawierzchni oraz terenu wokół budynku świetlicy wiejskiej wg stanu istniejącego. Budynek zostanie wyposażony w następujące instalacje; • INSTALACJE SANITARNE: - instalacja wodociągowa - instalacja kanalizacji sanitarnej - instalację solarną - instalacja centralnego ogrzewania - instalacja wentylacji grawitacyjną - instalacja wentylacji mechaniczną - instalacja klimatyzacji • INSTALACJE ELEKTRYCZNE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE: - instalacja oświetlenia - instalacja gniazd wtyczkowych 230V - instalacja gniazd wtyczkowych 400V -instalacja zasilania urządzeń -instalacja ochrony przed przepięciami -instalacja ochrony od porażeń -instalacja odgromowa Projektowane zagospodarowane terenu W odległości 3m od granicy działki nr 943 projektuje się rozbudowę pomieszczeń świetlicy wiejskiej o pomieszczenia kotłowni oraz pomieszczenie WC. Pozostała bryła budynku pozostaje wg stanu istniejącego (poza pogrubieniem ścian o grubość ocieplenia). Poziom terenu oraz zagospodarowanie wokół budynku nie ulega zmianie. Teren utwardzony z kostki betonowej od strony bocznej świetlicy (chodnik) wejścia do sali balowej oraz w tylnej części budynku wraz z drewnianą wiata i pomieszczeniem gospodarczym pozostaje wg staniu istniejącego wg projektu PZT. Istniejące tereny utwardzony z płyt betonowych w części frontowej budynku pozostają bez zmian. Od strony drogi publicznej do ogrodzenia teren utwardzony wg staniu istniejącego. Lokalizacja wjazdu na działkę oraz warstwa wierzchnia bez zmian. Przyłącza do budynku wg projektu zagospodarowania terenu część rysunkowa. Projektowany budynek planuje się przyłączyć do sieci: - energetycznej - poprzez przyłącze do sieci Energa Operator S.A. na podstawie warunków przyłączenia wydanych przez zarządcę sieci. - gazowej - poprzez przyłącza istniejące oraz projektowane do sieci gazowej do operatora sieci Anco na podstawie warunków wydanych przez zarządcę sieci. - wodociągowej – poprzez przyłącze do sieci gminnej na podstawie warunków technicznych wydanych przez gestora sieci ROLKOM Sp. z o.o. - kanalizacji sanitarnej - poprzez przyłącze do projektowanego bezodpływowego zbiornika na nieczystości płynne (szambo) o pojemności do 10m3. Zadanie obejmuje termomodernizację budynku istniejącego. Rozbudowano budynek o pomieszczenia kotłowni i WC. Budynek nakryty dachami dwuspadowymi o kącie nachylenia 22°. izolację termiczną wg dokumentacji rysunkowej. Niezależnie dobudowana bryła pomieszczeń kotłowni i WC do obsługi sali balowej. Nad sceną zaprojektowano strop na pomieszczenie nieużytkowe (elementy wyposażenia instalacyjnego). Pod sceną istniejące pomieszczenie piwniczne. Na parterze sala balowa wraz z zapleczem kuchennym oraz pomieszczenia administracyjne. Na piętrze pomieszczenia administracyjno – socjalne, gospodarcze wraz z pomieszczeniem higieniczno-sanitarnym. Budynek wyposażono w instalacje gazową, wodociągową, kanalizacyjna, elektryczną, C.O., klimatyzację, instalację solarną. Przewidywane przyłącza wodociągowe, elektryczne, gazowe. Odprowadzenie: ścieków do projektowanego zbiornika na ścieki sanitarne o pojemności do 10m3. Woda doprowadzona z sieci wodociągowej. Parametry techniczne: - adres budynku: Granowiec, ul. Kolejowa 5, gmina Sośnie - kształt dachu dwuspadowy „dach wielospadowy” - Powierzchnia zabudowy - 715,10 m 2 - Powierzchnia użytkowa: - 788,28 m 2 - Powierzchnia całkowita: - 800,88 m 2 - wysokość kalenicy ~ 7,65 m i 9,19m - wysokość górnych krawędzi elewacji ~ 6,35m i 4,80m - szerokość elewacji frontowej (od ul. Kolejowej) - 17,00 m - szerokość elewacji bocznej - 52,15 m - kąt nachylenia połaci dachowej - 22? Część podziemna 46,09 m3 Część nadziemna 4724,81 m3 Kubatura łącznie 4770,90 m3 ilość kondygnacji nadziemnych 1 i 2 ilość kondygnacji podziemnych 1 (częściowe podpiwniczenie) wysokość budynku 9,19m (wysokość attyki 9,54) Kubatura budynku (z piwnicą) 4770,90m3 Zakres przewidywanych prac budowlanych • Demontaż i wymiana pokrycia dachowego i konstrukcji dachu (wykonanie nowych elementów dachu, dźwigary drewniane kratowe) • Demontaż i wymiana stolarki okiennej i drzwiowej • Demontaż posadzki w poziomie parteru (posadzkę w pomieszczeniu sali wykonać wg dokumentacji rysunkowej) • Rozbiórka stropów żelbetowych nad klatkami schodowymi • Rozbiórka części stropu odcinkowego • Rozbiórka części posadzek w piwnicy • Rozbiórka stropu drewnianego nad sceną • Rozbiórka ścian wewnętrznych, ścian szczytowych (wg dokumentacji) • Rozbiórka pomieszczenia WC wraz z fundamentami (dobudówka) • Rozbiórka istniejącego zbiornika na ciecze (szambo) • Rozbiórka wszystkich elementów wyposażenia • Rozbiórka klatki schodowej • Rozbiórka kominów • Skucie i wymiana tynków wewnętrznych • Wykonanie nowych klatek schodowych • Wykonie poszerzeń otworów drzwiowych (wg zakresu) • Wykonanie nowych stropów gęstożebrowych i monolitycznych żelbetowych • Zdjęcie warstwy gleby urodzajnej • Wykonanie wykopu pod fundamenty • Wykonanie elementów żelbetowych (ław, stóp, słupów, trzpieni, podciągów nadproży, wieńców, stropów) • Wykonanie ścian murowanych • Wykonanie montażu elementów konstrukcji dachu • Zabezpieczenie środkami impregnacyjnymi konstrukcji drewnianej • Wymurowanie ścianek • Wykonanie izolacji termicznej oraz przeciwwilgociowej • Obudowa ścian i sufitów płytami GK • Wykonanie sufitów podwieszanych kasetonowych i gipsowo-kartonowych na ruszcie stalowym wg dokumentacji projektowej • Wykonanie pokrycia dachu z blachodachówki • Wykonanie prac ociepleniowych i izolacyjnych budynku • Wykonanie obróbek blacharskich: rynien i rur spustowych • Montaż stolarki • Wykonanie instalacji elektrycznych i sanitarnych • Wykonanie posadzki w pomieszczeniach • Wykonanie tynków • Impregnacja drewnianych elementów zewnętrznych – kolorystyka naturalne drewno – impregnacje olejowe lub solne • Montaż osprzętu elektrycznego • Wykonanie wszystkich przyłączy do budynku PRACE ROZBIÓRKOWE -prace oraz roboty przygotowawcze - demontaż instalacji wewnętrznych oraz urządzeń uprzednio odłączonych od zasilania, wewnętrznych instalacji elektrycznych (tj. oświetlenia, gniazd, włączników, liczników), - demontaż stolarki okiennej i drzwiowej, - rozbiórka elementów opierzenia, rynien, rur spustowych pokrycia dachu, kominów, - demontaż pokrycia dachu (szczegółowo opisane demontaż z płyt azbestowych poniżej) - demontaż konstrukcji dachu - rozbiórka ścian działowych i nośnych piętra i parteru wraz z podstemplowaniem konstrukcji budynku - rozbiórka klatek schodowych (wraz ze spocznikami i podestami) - rozbiórka ścian nośnych parteru (należy zwrócić szczególną uwagę na podstemplowanie konstrukcji stropów) - wykonanie otworów okiennych i drzwiowych (należy zwrócić szczególną uwagę na podstemplowanie konstrukcji ścian do momentu osadzenie nadproży) - rozbiórka ścian działowych z GK - rozbiórka konstrukcji drewnianej krokwiowo-płatwiowej dachów - rozbiórka stropów żelbetowych, w części zaznaczonej na rysunkach rozbiórki - rozbiórka stropów odcinkowych nad pomieszczeniem piwnicy, w części zaznaczonej na rysunkach rozbiórki - rozbiórka konstrukcji stropu drewnianego, belek drewnianych - rozbiórka sufitów podwieszanych z GK pomieszczenia kuchni , hall wejściowy - rozbiórka sufitów podwieszanych pomieszczenia sali balowej - rozbiórka wewnętrznych ścian nośnych parteru wg części rysunkowej - rozbiórka drewnianej podłogi na sali balowej, scenie oraz posadzek z płytek gresowych oraz lastrykowych w pozostałych pomieszczeniach świetlicy - rozbiórka całości posadzki pod salą balową do gruntu rodzimego - wykonanie poszerzeń otworów drzwiowych - wykucie nadproży i wstawienie nowych belek - rozbiórka kominów - rozbiórka pieca kaflowego w pomieszczeniu archiwum - rozbiórka kuchni węglowej - rozbiórka całkowita pomieszczenia WC wraz z fundamentami - wypompowanie fekaliów ze zbiornika na ciecze (szambo) wraz z wywozem do oczyszczalni ścieków - wykonanie całkowitej rozbiórki zbiornika na ciecze - zasypanie wraz z zagęszczeniem gruntu - wykucie gniazd w ścianach - rozbiórka ścian zbiornika na ciecze - instalacja elektryczna do całkowitego demontażu - instalacja sanitarna do całkowitego demontażu - likwidacja i demontaż urządzeń i instalacji sanitarnych i elektrycznych - obicie odparzonego tynku - uporządkowanie placu rozbiórki, uzupełnienie ubytków gruntu
II.5) Główny kod CPV: 45431200-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45432111-5 |
45421100-5 |
45332000-3 |
45311200-2 |
45312100-8 |
45400000-1 |
45223500-1 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy do 40% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające będą polegać na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia i są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Zamawiający przyjmie jako maksymalne składniki cenotwórcze te, które Wykonawca podał w swojej ofercie do tego zamówienia. Warunkiem udzielenia zamówienia jest przedstawienie pisemnego uzasadnienia - protokołu konieczności (wraz z wyceną tych robót) przez Wykonawcę, z którym Zamawiający podpisał umowę na przedmiotowe zadanie. Umowa w sprawie przedmiotowych robót zostanie zawarta na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2018-09-30
II.9) Informacje dodatkowe:
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
gwarancja jakości | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy. W szczególności postanowienia umowy mogą ulec zmianie w następującym zakresie oraz na następujących warunkach: a) zmiana Wykonawcy realizacji zamówienia publicznego w przypadku, gdy Wykonawca, z którym została zawarta umowa wykaże i wyjaśni, że nie jest w stanie zrealizować zamówienia zgodnie z umową. Umowa może być wtedy zawarta z innym Wykonawcą na tych samych warunkach. Nowy Wykonawca musi wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz kryteriów oceny ofert określonych w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ w zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy Wykonawca. Nowy Wykonawca musi także wykazać brak podstaw do wykluczenia w zakresie określonym w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ. Nowy Wykonawca odpowiada solidarnie z dotychczasowym Wykonawcą za zakres umowy dotychczas zrealizowanej. b) wydłużenie terminu realizacji umowy, jeżeli z powodu warunków atmosferycznych panujących w trakcie realizacji umowy, których nie dało się przewidzieć z należytą starannością, Wykonawca zmuszony jest przerwać realizację robót lub nie jest w stanie ich realizować w normalnym trybie czynności, a nie jest możliwe w tym czasie wykonywanie innych prac. W takiej sytuacji termin realizacji umowy ulega wydłużeniu o uzasadniony powyższymi okolicznościami okres. c) wydłużenie terminu realizacji umowy, jeżeli z powodu warunków realizacji umowy, których nie dało się przewidzieć z należytą starannością, Wykonawca zmuszony jest przerwać realizację robót lub nie jest w stanie ich realizować w normalnym trybie czynności, a nie jest możliwe w tym czasie wykonywanie innych prac. W takiej sytuacji termin realizacji umowy ulega wydłużeniu o uzasadniony powyższymi okolicznościami okres.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-11-07, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: