III SESJA RADY GMINY SOŚNIE
odbędzie się w dniu 20 czerwca 2023 r. o godz. 14:00
w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Sośnie
Zgodnie z zapisami art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.), Wójt Gminy Sośnie w dniu 29 maja 2024 r. przedstawił Radzie Gminy Sośnie raport o stanie Gminy Sośnie za 2023 rok (zarządzeniem nr 60/2024), obejmujący podsumowanie działalności Wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii oraz uchwał rady gminy.
Ww. raport będzie rozpatrywany przez Radę Gminy Sośnie na sesji w dniu 20 czerwca 2024 r., która rozpocznie obrady o godz. 14:00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Sośnie. Nad raportem zostanie przeprowadzona debata, w której biorą udział radni oraz mogą uczestniczyć mieszkańcy Gminy Sośnie.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Gminy Sośnie pisemne zgłoszenie, poparte co najmniej 20 podpisami. Zgłoszenie mieszkańca do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu 19 czerwca 2024 r., jest to dzień poprzedzający sesję, podczas której ma być rozpatrzony raport.
Zgłoszenia mieszkańców, które wpłyną do Przewodniczącego Rady Gminy Sośnie po upływie tego terminu, a także zgłoszenia, które nie spełnią wymagań formalnych, pozostawia się bez dalszego biegu.
Pisemne zgłoszenia do udziału w debacie nad raportem składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Sośnie – pok. 109, w godzinach pracy urzędu.
Zgłoszenie powinno zawierać imię, nazwisko, nr telefonu oraz adres zamieszkania mieszkańca Gminy Sośnie zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia – wzór zgłoszenia stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia.
Mieszkańcy będą mogli zabrać głos w debacie nad raportem według kolejności zgłoszeń. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, zgodnie z art. 28aa ust. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.).
Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada Gminy Sośnie przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Wójtowi Gminy Sośnie wotum zaufania.
Przewodniczący Rady Gminy Sośnie
/-/ Tomasz Chmielecki
Proponowany porządek obrad:
I. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
II. Przedstawienie porządku obrad.
III. Przyjęcie protokołu nr II/2024 z sesji odbytej w dniu 22 maja 2024 r.
IV. Sprawozdanie Wójta Gminy Sośnie z działalności w okresie międzysesyjnym.
V. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Gminy Sośnie z działalności w okresie międzysesyjnym.
VI. Podjęcie uchwał:
1. uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Ostrowskiemu w 2024 roku
2. uchwała w sprawie zmiany Uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sośnie na lata 2024 – 2032
3. uchwała w sprawie zmiany budżetu i w budżecie Gminy na 2024 rok
4. uchwała w sprawie przyznania dotacji na dofinansowanie zadania pn. "Termomodernizacja połączona z wymianą pokrycia dachowego budynku plebanii Kościoła pw. Chrystusa Króla w Bogdaju" w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
5. uchwała w sprawie przyznania dotacji na dofinansowanie zadania pn. "Wymiana pokrycia dachowego na budynku kościoła pw. św. Michała Archanioła w Cieszynie" w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
6. uchwała w sprawie przyznania dotacji na dofinansowanie zadania pn. ,,Konserwacja ołtarza bocznego z późnogotycką płaskorzeźbą Jana Chrzciciela (1499 r. warsztat Wita Stwosza) z kościoła pw. św. Michała Archanioła w Cieszynie" w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
7. uchwała w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Sośnie oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych
8. uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienie
w sprawie wspólnej realizacji projektu pt. ”Wyrównanie szans edukacyjnych i podniesienie kompetencji przez uczniów z 7 Gmin Powiatu Ostrowskiego”
9. uchwała w sprawie ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki oraz wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym w publicznych przedszkolach oraz oddziałach przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Sośnie
10. uchwała w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników oraz kandydatów na strażaków ratowników Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Sośnie za udział w działaniu ratowniczym, akcji ratowniczej, szkoleniu lub ćwiczeniu
11. uchwała w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Sośnie
VII. Raport o stanie gminy:
1. Przedstawienie raportu o stanie Gminy Sośnie w 2023 roku,
2. Debata nad raportem o stanie Gminy Sośnie w 2023 roku,
3. Głosowanie nad uchwałą w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Sośnie wotum zaufania
VIII. Udzielenie absolutorium dla Wójta Gminy Sośnie:
1. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu wraz z informacją o stanie mienia komunalnego oraz sprawozdania finansowego za 2023 rok,
2. Przedstawienie uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia z dnia 11 kwietnia 2024 r. w sprawie wyrażenia opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Sośnie za 2023 rok wraz z informacją o stanie mienia Jednostki i objaśnieniami,
3. Blok opinii:
1) Przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Sośnie o wykonaniu budżetu Gminy Sośnie za rok 2023 wraz z wnioskiem w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Sośnie,
2) Przedstawienie uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 29 kwietnia 2024 r. w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Sośnie o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Sośnie za rok 2023.,
3) Przedstawienie opinii Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Gminy Sośnie o wykonaniu budżetu Gminy Sośnie za rok 2023.
4. Debata Budżetowa,
5. Głosowanie nad uchwałą w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2023 rok
6. Głosowanie nad uchwałą w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Sośnie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2023 rok
IX. Interpelacje i zapytania Radnych.
X. Wolne głosy i wnioski.
XI. Zakończenie obrad.