Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze - kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sośniach
Wójt Gminy Sośnie
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE
Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Sośnie, ul. Wielkopolska 47, 63-435 Sośnie
Określenie stanowiska: kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sośniach
Wymagania niezbędne:
1. obywatelstwo polskie,
2. wykształcenie wyższe oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej, o której mowa w art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1508 ze zm.),
3. co najmniej 5 letni staż pracy, w tym co najmniej 3 letni staż pracy w pomocy społecznej,
4. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
5. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6. brak orzeczenia w stosunku do kandydata zakazu pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1458 ze zm.),
7. nieposzlakowana opinia,
8. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
1. znajomość regulacji prawnych z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń opieki zdrowotnej, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, wspierania rodziny, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, Karty Dużej Rodziny, świadczenia "Dobry start", dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, świadczeń wychowawczych, pomocy materialnej o charakterze socjalnym, organizacji i realizacji prac społecznie użytecznych, postępowania administracyjnego, kodeksu pracy, finansów publicznych, samorządu gminnego, ochrony danych osobowych oraz umiejętności ich stosowania w praktyce,
2. umiejętność kierowania zespołem pracowników, dyspozycyjność, komunikatywność, kreatywność, odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu,
3. doświadczenie w zakresie zarządzania finansami, w tym planowania finansowego oraz realizacji planu finansowego, a także prawa administracyjnego,
4. doświadczenie zawodowe w pracy w administracji publicznej,
5. umiejętność obsługi komputera,
6. prawo jazdy kat. "B".
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. kierowanie bieżącą działalnością Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sośniach oraz reprezentowanie go na zewnątrz,
2. realizacja zadań własnych i zleconych w zakresie:
a) pomocy społecznej,
b) świadczeń rodzinnych:
- ustalenie prawa i wypłata zasiłków dla opiekunów,
- jednorazowego świadczenia „Za życiem”,
c) świadczeń opieki zdrowotnej,
d) świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
e) wspierania rodziny,
f) Karty Dużej Rodziny,
g) świadczenia „Dobry start”,
h) dodatku mieszkaniowego,
i) dodatku energetycznego,
j) świadczeń wychowawczych,
k) pomocy materialnej o charakterze socjalnym i innych wynikających z przepisów prawa i przekazanych do kompetencji jednostki,
3. organizacja pracy na poszczególnych stanowiskach, zapewniająca sprawne realizowanie zadań,
4. nadzór merytoryczny nad prawidłowym i terminowym załatwianiem spraw przekazanych podległym pracownikom,
5. analizowanie i ocenianie zjawisk powodujących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do ich uzyskania,
6. udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w trudnych sytuacjach życiowych osobom potrzebującym,
7. współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami oraz zakładami pracy w celu realizacji zadań społecznych,
8. planowanie powierzonych do wykonania zadań, ustalanie i realizacja rocznego planu finansowego,
9. racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi i przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
10. zarządzanie powierzonym majątkiem i dbanie o jego należyte zabezpieczenie,
11. pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym unijnych na działalność jednostki,
12. opracowywanie, aktualizowanie i realizacja Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych dla Gminy Sośnie oraz innych programów i planów działania z zakresu pomocy społecznej,
13. przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń dotyczących działalności jednostki,
udział w posiedzeniach rady gminy i jej komisji,
14. przygotowywanie i składanie informacji, sprawozdań dotyczących zadań jednostki, w tym składanie corocznie radzie gminy:
a) sprawozdania z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny (do dnia 31 marca),
b) sprawozdania z realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie (do dnia 31 marca),
c) sprawozdania z działalności ośrodka wraz z przedstawieniem potrzeb w tym zakresie ( do dnia 30 kwietnia),
d) oceny zasobów pomocy społecznej (do dnia 30 kwietnia),
15. informowanie przełożonego o stanie prowadzonych spraw i zaistniałych problemach,
16. wykonywanie uprawnień pracodawcy wobec pracowników jednostki,
17. nadzór nad przestrzeganiem tajemnicy służbowej i zawodowej przez podległych pracowników,
18. organizowanie kontroli zarządczej i nadzór nad realizacją wniosków pokontrolnych.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1. zatrudnienie na podstawie umowy o pracę zawartą na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony,
2. pełny wymiar czasu pracy,
3. praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
4. praca jednozmianowa,
5. stanowisko pracy usytuowane na piętrze.
Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U z 2019 r. poz. 1282) informuję, że w miesiącu czerwcu wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Sośnie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.
Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do naboru,
2. CV (życiorys),
3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – podpisany,
4. kserokopie świadectw pracy, potwierdzające staż pracy,
5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
6. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
7. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
9. oświadczenie o stanie zdrowia niezbędnym do pracy na danym stanowisku,
10. kserokopia dowodu osobistego,
11. oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV winny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”.
Kserokopie dokumentów złożonych w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Sośnie (sekretariat – pokój 109) lub przesłać pocztą na adres:
Urząd Gminy Sośnie,
ul. Wielkopolska 47,
63-435 Sośnie
w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sośniach” w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 sierpnia 2019 r. do godz. 15:30 (decyduje data faktycznego wpływu do urzędu).
Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Postępowanie konkursowe obejmie analizę złożonych dokumentów oraz rozmowy z kandydatami. O terminie i miejscu przeprowadzenia konkursu kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Sośnie.
Wójt
/-/ Stanisław Budzik